Gemeenten gaan slecht om met klachten

Anonymous (not verified)
Gepubliceerd op 2/03/2017 om 11:52
Laatst bewerkt op 24/12/2020 om 21:47

Volgens de Nationale Ombudsman gaan gemeenten slecht om met klachten van burgers over zorg, jeugdhulp en begeleiding naar werk. Uit onderzoek is gebleken dat veel burgers niet weten waar ze terecht kunnen met hun problemen.

Uit het rapport 'Terug aan tafel, samen de klacht oplossen' blijkt dat instanties moeilijke gevallen vaak op elkaar afschuiven. Daarnaast blijkt dat de wet- en regelgeving te ingewikkeld is. Hierdoor blijven vragen onbeantwoord of wordt onjuiste of niet volledige informatie verstrekt.

Als het aan de Ombudsman ligt moet de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Ronald Plasterk, ervoor gaan zorgen dat het afwikkelen van klachten beter aansluit op de leefwereld van de burgers.

Ook bij de Ombudsman komen regelmatig klachten binnen over extra taken die de gemeenten sinds 2015 moeten uitvoeren.

 

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail of vul het contactformulier in.

Reclame

Advertenties