Koning bezoekt VDL NedCar en opent Glanerbrook
Koning Willem-Alexander heeft donderdag een bezoek gebracht aan de regio. Het was de derde keer in korte tijd dat de koning een officieel bezoek bracht aan Zuid-Limburg.
Hij opende officieel het vernieuwde sport- en recreatiecomplex Glanerbrook in Geleen. Het complex heeft de afgelopen jaren een ingrijpende metamorfose ondergaan en moet uitgroeien tot een belangrijke sport- en ontmoetingsplek voor inwoners uit de hele regio.
De koning kreeg een rondleiding door de vernieuwde accommodatie en sprak met sporters, medewerkers en andere betrokkenen over de ontwikkelingen binnen het complex. Glanerbrook geldt als een van de grootste sportprojecten in Limburg van de afgelopen jaren.
Bij VDL NedCar in Born liet hij zich informeren over de ontwikkelingen binnen de Limburgse maakindustrie. Tijdens het bedrijfsbezoek stond onder meer innovatie, technologische ontwikkeling en de toekomst van de sector centraal.
Met zijn bezoek benadrukte de koning het belang van zowel moderne sportvoorzieningen als een sterke industrie voor de regio. Bij beide locaties waren tal van belangstellenden aanwezig om een glimp van het koninklijk bezoek op te vangen.
Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.
-----
Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail of vul het contactformulier in.